
فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سؤالات تحقیق
فرضیهها
تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
تاریخچه فشار روانی
تعاریف و نظریه های فشار روانی
نظریه هانس سلیه
علتهای استرس
عواقب استرس
عوامل مؤثر در تشدید فشار روانی
دوام و امکان کنترل طول دورة فشار روانی
قابلیت پیش بینی
ارزیابی شناختی
شدت
میزان اعتمادبه نفس و احساس کارآیی
نقش محیط و حمایتهای اجتماعی
روشهای پیشگیری از ایجاد استرس
هدفهای کوتاه مدت
هدفهای دراز مدت
هدف نهایی
تعاریف و نظریهای پیشرفت تحصیلی
مدل کارول در یادگیری مدرسهای
عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی
شاخصهای خانواده و تأثیر آن در پیشرفت تحصیلی
محیط خانواده
جو عاطفی و روانی خانواده
بی سوادی یا کم سوادی والدین
وضعیت اقتصادی خانواده
ناکافی بودن امکانات خانواده
تغییر محل سکونت
عدم آگاهی والدین از شیوههای مطالعه
بیماری جسمی یا روانی والدین
برخی از عوامل فردی و شخصیتی مؤثر در امر پیشرفت تحصیلی
انگیزش و پیشرفت تحصیلی
خودانگاره و پیشرفت تحصیلی
آمادگی
داشتن هدف
برنامه ریزی کردن
سازماندهی
پشتکار و تلاش
تمرین و تکرار
تمرکز
سازش نایافتگی رفتاری
واکنش نسبت به ناکامی
نقش ورزش در پیشرفت تحصیلی
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
آزمونهای پیشرفت تحصیلی
تحقیقات انجام شده در ایران
تحقیقات انجام شده در خارج
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
جامعه
نمونه و نمونهگیری
ابزار جمعآوری اطلاعات
روائی و اعتبار مقیاس سنجش احساس فشار روانی
روش تحقیق
روش آماری
یافتههای پژوهش
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
نتیجهگیری
پیشنهادهای حاصل از پژوهش
پیشنهادهای کلی و عمومی
محدودیتها
منابع و مآخذ
پرسشنامه
- ۹۶/۰۷/۱۶